Οι εταιρείες Procter and Gamble και Unilever που τους επιβλήθηκε πρόστιμο για αισχροκέρδεια μετά από έλεγχο που έγινε σε όλους τους κωδικούς αφορούσε για 60 διαφορετικούς κωδικούς όπως αποκάλυψε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου κ. Σωτήρης Αναγνωστόπουλος.
Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου μιλώντας στον Σωτήρη Μπέσκο στον Talkradio 98,9 για τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν στις δύο πολυεθνικές εταιρείες σχετικά με τα κόλπα που χρησιμοποιούν οι πολυεθνικές εταιρείες για να πωλούν ακριβότερα σε συγκεκριμένες χώρες τα προιόντα τους και κατα πόσο μπορεί να ελεγχθεί αυτή η τακτική – όπως οι ενδοομιλικές συναλλαγές – είναι ζήτημα ευρωπαικό και αρμοδιότητας της επιτροπής ανταγωνισμού και μάλιστα όχι μόνο της ελληνικής επιτροπής αλλα της ευρωπαικής. «Το υπουργείο Ανάπτυξης μπορεί να παρέμβει μόνο σε σχέση με τον νόμο περι περιθωρίου κέρδους» σημείωσε ο κ. Αναγνωστόπουλος.
Σε σχέση με το πρόστιμο εξέφρασε την άποψη ότι δεν είναι τόσο το χρηματικό πρόστιμο όσο η δημοσιοποίηση των ονομάτων των εταιρειών που λειτουργεί αποτρεπτικά ενώ σε ερώτηση σχετικά με το ζήτημα ότι οι εταιρείες αυτές έχουν πολλές διαφορετικές ονομασίες στα προιόντα τους έκανε γνωστό ότι εξετάζεται να ανακοινώνονται και οι συγκεκριμένες ονομασίες των προιόντων.
Επιπλέον σε ερώτηση αν θα συνεχίσουν οι πολυεθνικές εταιρείες να πωλούν προιόντα πάνω απο το προκαθορισμένο περιθώριο κέρδος που ορίζει ο νόμος άφησε «παράθυρο» για αλλαγή του νόμου για το μέγιστο πρόστιμο του 1 εκατομμύριου ευρώ ώστε να προσαρμοστεί ο νόμος για να αντιμετωπίσει τέτοιες πρακτικές. «Τα μέτρα κρ΄λινονται στο πεδίο αν κριθούν αναποτελεσματικά θα προσαρμοστούν ανάλογα και θα αυστηροποιηθούν» είπε χαρακτηριστικ΄ά.
Σύμφωνα με τον κύριο Αναγνωστόπουλο διενεργούνται έλεγχοι αυτή την στιγμή και θα συνεχιστούν ενόψει και της Black Friday για πλασματικές εκπτώσεις και αποκάλυψε ότι θα ανακοινωθούν νέα πρόστιμα για την πρακτική των πλασματικών εκπτώσεων καθώς έχει παρατηρηθεί πολλές εταιρίες να ανεβάζουν τις τιμές για να «δείχνουν» μεγαλύτερες οι εκπτώσεις.