09/11/24

Γνώμη: Πόσα ελληνικά επιχειρηματικά sites θα τόλμαγαν να κάνουν συνέντευξη με τη Shakira;

Αυτές τις ημέρες πραγματοποιείται στο Νταβός της Ελβετίας το World Economic Forum. Τυχαία, εμφανίζεται χτες ένα διαφορετικό live video στο NewsFeed μου στο Facebook: Ένα βίντεο με πρωταγωνίστρια τη Shakira. «Μα καλά, τι σχέση έχει η Shakira με ένα οικονομικό φόρουμ;» θα σκεφτεί κάποιος. Όχι, δεν καταλάβατε καλά. Η Shakira ήταν στο World Economic Forum!

Η διάσημη τραγουδίστρια έδινε συνέντευξη και μίλαγε για το story της και τα κυριότερα σημεία στην μέχρι τώρα πορεία της. Σε μια κατάμεστη αίθουσα. Με την εικόνα να μεταδίδεται live μέσω Facebook, με βίντεο 360 μοιρών, σε όλο τον πλανήτη. Πριν, είχε βραβευτεί στα πλαίσια του ίδιου φόρουμ για τη δράση της υπέρ των παιδιών.

Μιλάμε για το πρόσωπο που είναι αυτή τη στιγμή Νο1 σε followers στο Facebook. Με την επίσημη σελίδα της να μετρά πάνω από 104.400.000 likes. Μιλάμε για την Shakira που έχει καταγράψει το δικό της success story στη μουσική βιομηχανία, ανεξάρτητα από το αν αρέσουν σε κάποιον τα τραγούδια της ή όχι. Αυτό, άλλωστε, είναι θέμα γούστου.

Και κάπου εδώ, σου δημιουργείται το ερώτημα: Πόσα ελληνικά επιχειρηματικά ή οικονομικά sites θα τόλμαγαν να κάνουν μια συνέντευξη με τη Shakira; Εντάξει, με την αντίστοιχη Shakira, την κάθε Shakira τέλος πάντων. Δεν έχει σημασία το πρόσωπο αυτό κάθε αυτό. Είναι απλά ένα παράδειγμα.

Δεν έχει να κάνει με το πρόσωπο. Έχει να κάνει με τον συντηρητισμό που υπάρχει στην χώρα μας. Είναι η λογική που λέει ότι ένα επιχειρηματικό site, δεν μπορεί να φιλοξενήσει κανέναν και καμία που ξεφεύγει από τον «σκληρό πυρήνα» αυτού που ονομάζουμε business.

Το ίδιο και ένα site που ασχολείται με τις startups. Πρέπει κάθε ημέρα, όλο το χρόνο, σε όλες τις αναρτήσεις του, να εστιάζει σε τεχνολογικές startups και ό,τι τις περιτριγυρίζει. Τίποτα περισσότερο. Κάτι που φυσικά, όπως έχει αποδειχτεί, περιορίζει δραστικά και το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι.

Αλλά τελικά, ποιο είναι το ζητούμενο σε αυτή την ιστορία; Να γράφεις ένα θέμα που θα το διαβάζει ένας σκληρός πυρήνας 3.000 ατόμων; Μάλλον είναι λάθος ο συγκεκριμένος δρόμος. Θυμίζει λίγο τα «κουλτουριάρικα» θέατρα, τα οποία κάνουν παραστάσεις και στο κοινό βρίσκονται 5- 10 θεατές το πολύ. Αλλά οι διοργανωτές δείχνουν να μην προβληματίζονται. Και σκεφτείτε ότι ένα ενημερωτικό site, δεν είναι καν θέατρο. Τα κείμενα πρέπει να γράφονται για να τα διαβάζουν πολλοί αναγνώστες. Και όχι 5 φίλοι, 3 συγγενείς και 4 συνάδελφοι από το γραφείο.

Την στιγμή που κάνουμε αυτή τη συζήτηση, στις προηγμένες χώρες του εξωτερικού τα δεδομένα είναι τελείως διαφορετικά. Έχουν αλλάξει σελίδα. Βλέπουμε κορυφαία επιχειρηματικά sites όπως το Business Insider ή το CNBC.com να κάνουν συνεντεύξεις, για παράδειγμα, με Youtubers ή Bloggers. Το απόλυτα λογικό δηλαδή, αφού έτσι συμβαδίζουν με την εποχή και δεύτερον καταφέρνουν να κάνουν «άνοιγμα» σε ένα διευρυμένο κοινό. Βλέπεις επίσης να μιλούν π.χ. με χολιγουντιανούς ηθοποιούς που έχουν δημιουργήσει μια επιχείρηση. Τα εν λόγω sites έχουν μια φρέσκια εικόνα, αφήνοντας πίσω την σοβαροφάνεια.

Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που δημιουργήθηκε το It’s Possible. Ο στόχος είναι να φτάσει όλο αυτό που ονομάζουμε startups, καινοτομία και επιχειρηματικότητα σε ένα μεγάλο κομμάτι από το mainstream κοινό. Μαζί με τους πιο εξειδικευμένους, οι οποίοι φυσικά είναι καλοδεχούμενοι.

Και πως μπορεί να γίνει αυτό; Με το να βάλεις κι άλλους ανθρώπους στη συζήτηση. Να μπουν στη συζήτηση οι Youtubers, οι Travel Bloggers και οι Fashion Bloggers. Να μιλήσουμε με νέους που ασχολούνται, για παράδειγμα, με το σχεδιασμό ρούχων φτιάχνοντας το δικό τους ελληνικό brand. Με ανθρώπους που έχουν την επιχείρηση τους στις μικρότερες πόλεις. Να μπουν στη συζήτηση άνθρωποι που έχουν φτάσει στην επιχειρηματική επιτυχία, αλλά και νέοι που ξεκινούν σήμερα την διαδρομή τους. Πρέπει να είναι πολλοί στην συζήτηση.

Κάποια από παραπάνω, τα έχουμε κάνει σε αυτό εδώ το site, τους περίπου 4 μήνες της λειτουργίας του. Μένουν ακόμα πολλά να κάνουμε. Θα τα καταφέρουμε όμως. Και θα δημιουργηθεί μια συζήτηση, στην οποία θα συμμετέχουν πολλοί και πολλές. It’s Possible.

Γιάννης Μπελεγρίνης
Γιάννης Μπελεγρίνης
Ο Γιάννης Μπελεγρίνης είναι δημοσιογράφος και ιδρυτής του itspossible.gr. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του διαδρομή, κάνοντας την πρακτική του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha. Σε ηλικία μόλις 19 ετών, εντάχθηκε στο δυναμικό της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» στο τμήμα του οικονομικού ρεπορτάζ. Στη συνέχεια εργάστηκε σε αρκετά ελληνικά ΜΜΕ όπως η Huffington Post Greece, ο Όμιλος του ANT1 και το Startup.gr.

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

nine − 4 =