Ένας από τους λόγους που οι υπερηχητικές πτήσεις δεν είναι ευρέως διαδεδομένες είναι η θερμότητα. Όταν ένα αεροσκάφος πετάει σε ταχύτητες άνω των 5 Mach, αναπτύσσονται θερμοκρασίες 2.000 – 3.000 βαθμών Κελσίου, που είναι ικανές να αφαιρέσουν τμήματα από την επιφάνεια των μετάλλων.
Μια ομάδα Βρετανών και Κινέζων ερευνητών φαίνεται πως έχουν βρει τη λύση με νέα κεραμική επίστρωση, η οποία είναι 12 φορές πιο αποτελεσματική από τα σημερινά κεραμικά υλικά. Η διαφορά εντοπίζεται στην τεχνική της παραγωγής του υλικού η οποία το καθιστά εξαιρετικά δυνατό και ανθεκτικό στην οξείδωση.
Όπως σημειώνει το Unboxholics.com, εμπορικές εφαρμογές του υλικού αργούν ακόμα, αφού και τα ίδια τα υπερηχητικά αεροσκάφη είναι περιορισμένα. Σε ένα βέλτιστο σενάριο όμως, θα βλέπαμε επιβατικές πτήσεις από τη μία πλευρά του πλανήτη στην άλλη μέσα σε δύο ώρες και πιο ανθεκτικά διαστημικά σκάφη τα οποία θα μπορούσαν να επαναχρησιμοποιηθούν χωρίς χρήση ανταλλακτικών.