Μπορεί ο Mike Dubin να πούλησε την εταιρία του, μέσα σε 5 χρόνια, προς 1 δισ. δολάρια, ωστόσο η συμβουλή που δίνει ίσως δεν είναι αυτή που περιμένεις. «Μην ξεκινήσεις μια επιχείρηση για να την πουλήσεις», σημειώνει. Είναι κατά των exits; Μάλλον όχι. Αλλά εξηγεί το σκεπτικό του.
Αν ξεκινήσεις έχοντας την πώληση στο μυαλό σου, τότε «αυτό το ‘άρωμα’ θα βγαίνει από εσένα προς τον πιθανό αγοραστή», τόνισε ο ίδιος σε event του αμερικανικού inc.com.
Θα φανείς μη αυθεντικός ή ακόμα και απελπισμένος. Και έτσι θα μειώσεις τις πιθανότητες σου για ένα deal. Ο ίδιος πούλησε την εταιρία του, την Club Dollar Shave Club, προς 1 δισ. δολάρια, στον κολοσσό Unilever. Σε αυτό το story έχουμε ξανά αναφερθεί, και μπορείτε να το διαβάσετε αναλυτικά εδώ.
Κι όμως, ο νεαρός επιχειρηματίας δεν ξεκίνησε έχοντας στο μυαλό του την εξαγορά. «Αν είσαι το είδος του επιχειρηματία που ήμουν, δηλαδή πραγματικά παθιασμένος για την οικοδόμηση ενός brand, την οικοδόμηση μιας ομάδας, την οικοδόμηση κουλτούρας, το χτίσιμο, χτίσιμο, χτίσιμο- πρέπει να εστιάσεις σε αυτό», λέει.
«Πρέπει να εστιάσετε στο πρόβλημα που επιλύεται για τον πελάτη σας» τονίζει ο Mike Dubin.
Και ξεχνάμε την εξαγορά; Πιθανότατα όχι. Στην πραγματικότητα, η εστίαση στην επίλυση των προβλημάτων των πελατών θα μπορούσε παράδοξα να οδηγήσει σε περισσότερες ευκαιρίες για exit. Εάν το κάνετε τόσο καλά και το πρόβλημα είναι αρκετά μεγάλο, κάποιος στην αγορά θα προσπαθήσει να λύσει ένα παρόμοιο πρόβλημα και θα σκεφτεί ότι η λύση σας είναι μοναδική και καλά δομημένη. Έτσι, όπως εξηγεί ο Dubin, θα σκεφτεί ίσως να ενώσει τις δυνάμεις του μαζί σου, και να αγοράσει την εταιρία σου.